Logos Informatiecentrum

Het Logos informatiecentrum is, in tegenstelling tot het archief dat op de eerste plaats gericht is op dokumentatie en klassifikatie, te beschouwen als onze deur naar de wereld van de echte muziekliefhebber met meer dan eenmalige luisterbelangstelling. Archiefstukken (van opnames tot en met gedrukte publikaties) worden door ons nooit ontleend, maar kunnen ten allen tijde worden gekonsulteerd. Daarnaast echter bieden we het publiek van het recent verschenen CD-materiaal en van recente relevante publikaties steeds een strenge selektie te koop aan in onze 'shop'. Wat zowat overal onvindbaar is en toch interessant, kunt U dan ook met een grote graad aan waarschijnlijkheid in de Logos infoshop aantreffen en kopen. De shop kan overigens ook bogen op enkele institutionele klanten (openbare mediateken) die ons hun vertrouwen schonken om voor hen een voor het experimentele muziekleven belangwekkende kollektie aan te leggen. Belangstellenden die niet over de middelen beschikken zich zelf een kollektie aan te schaffen, kunnen we dan ook vaak doorverwijzen naar een mediateek waar wij het gewenste item konden plaatsen. Daarenboven is zo de efficientie van de informatieverspreiding meteen ook vergroot. In ons informatiecentrum kan men meer dan alleen maar opzoeken. Logos beschikt over de mogelijkheid het publiek ter plekke opnames te laten beluisteren, partituren en boeken in te kijken, en op het internet te surfen naar sites die relevant zijn voor de hedendaagse muziek. Tot de 'sukses'-nummers van het Logos informatiecentrum behoort ook onze technische en muziekwetenschappelijke bibliotheek. Nergens elders treft U immers zoveel boeken aan rond experimentele instrumentenbouw en organologie, rond akoestiek en audioperceptie, rond algoritmische kompositietechnieken, rond sensoren en interfacetechnieken. Een speciaal hoofdstuk in onze bibliotheek kollektie, wordt gevormd door de sektie historische elektronika: een onuitputtelijke bron van informatie voor wie te maken krijgt met historische elektronische muziekinstrumenten en hun restauratie. Bovendien hebben we ook de nodige experts in huis om het publiek in deze gespecialiseerde materie wegwijs te helpen. Het hoeft dan ook niemand te verwonderen dat reeds menig melomaan, "professional", muziekstudent en dergelijke meer, de weg heeft gevonden tot bij Logos in Gent. Het voorhanden zijn van heel wat info via onze uitgebreide website draagt daar uiteraard ook in ruime mate toe bij..

Logos Scores

Godfried-Willem Raes

We have prepared an (almost) complete catalogue of his works. . Note that all his music is public domain and that all scores can be obtained for free! The links can be found on his personal webpages.

Moniek Darge

Orchestral music :

  • "Alviceba", string orchestra; 1992 (also available in a version for robot orchestra)

Vocal music :

  • "Phantasy c.v.: Aurora", (solo voice), 1998, (3 min).
  • "Hashikura", (Bass,Cb,Pno & male choir with soloist); 1995
  • "Series 2" (delayed voices, slides made out of filmfragments), 1984
  • "Kasik", voice (lettrism, turkish language), 1984
  • "Fairy Tale" (vocals, tape with koala sounds & dog growling), 1983
  • "Reo", voice (Maori language, large graph score), 1983
  • "Rain" (voice, tape with rain sounds, nude performer in box), 1980
  • "Kreatief Spel" (vocal music game for audience, slides), 1974

Soundscapes, electro-acoustics, sometimes combined with live Chamber Music:

  • "Self Portrait in Sound: Harpje", (multi layered harpsamples soundscape), 1998 (30 sec.)
  • "Caete", (soundscapes and instrumental sounds), 1995-1997 (6 min.)
  • "Harp", (soundscape with harpsamples on tape, harp performance), 1995
  • "ShSh" (soundscape tape, bells), 1992
  • "ManMo 4" (soundscape tape, violin, recorder), 1990-91
  • "ManMo 3" (soundscape tape, violin, clarinet, traditional notation), 1989-90
  • "ManMo 2" (soundcape tape, violin, clarinet; graphical score), 1988-89
  • "ManMo 1" (soundscape tape, Mali fiddle, chinese drums, rwandese Ingoma-drum, tamtams, gongs, guiro's, chinese templeblocks, bellcymbals, whirlies, alto clarinet, viola; graphical score), 1987-88
  • "Clouds" (tape with Eurus wind sounds, violin, slides), 1986
  • "Three Sunbeams" (for 3 performers playing carillonbells with contact-microphones), 1985
  • "Turkish Square 2" (soundscape tape, voices, violin, n-dimensional oscillator system built by G.-W.Raes), 1984-85
  • "Turkish Square" (soundscape tape, slides, film), 1982-84
  • "Series" (slides and casiotones electronics), 1982
  • "Stormfugle" (voice, tape: electronics and voice, slide, film, clarinet, voice), 1981
  • "Sand" (electronic tape, percussion and audience participation), 1980
  • "Rape" (tape, violin, vocals, music theatre), 1978
  • "Crowd" (tape & percussion), 1976

Instrumental only:

  • "For M.D. from M.D.", (composition for solo violin, graphical score), 1993
  • "Antagonism" for clarinet and violin (graphical score), 1982

Performances:

  • "Bratschebraut" for solo performer (prepared viola, music theatre), 1984
  • "Dark Waves" (electronic tape) (light event), 1981
  • "White" for solo performer and silence, 1980

Installation:

  • "AbbeySounds 2", (soundscape audio tape, voices), 1987
  • "AbbeySounds", installation with tapes (soundscapes and voices), 1986-87
To Moniek Darge's Index page

Francesca Verbauwhede

Orchestral :

  • "Sisiphus", string orchestra; 1993

Chamber music :

  • "Trio", cl,fl,pno; 1994
  • "Flute Rythms", 7 flutes; 1995
  • "Stringquartet Nr.1", stringquartet; 1996
  • "Beyond the Nightingale", fl,3 perc; 1996

Solo-pieces :

  • "For Viola", viola; 1994
  • "Sax-Original", altosax, electronics; 1995
  • "Lola", for player piano, 1996
  • "Black and White", for player piano

Electro acoustic music :

  • "Canned"; 1996 (Available on CD: LPD003, Logos Public Domain)

Top of document


Hans Roels

For a complete catalogue, please consult Hans' website


Joachim Brackx

Vocal music :

  • "PSPP", Soprano & Player-piano; 1996
  • "Intervals", Mixed Choir; 1996
  • "Solitude Bleue", Female or male choir; 1997
  • "Orchid Pavillion", 3 female, 2 male voices, percussion and electronics, 1998
  • "Shifting Fields" for two mixed choirs, soprano, altus, violin, viola, cello, percussion, flute, bass-clarinet, piano & electronics, 1999
  • "Quaestiones", for counter-tenor, 2 tenors and bass, 2001

Chamber music :

  • "Dzejolis", string quartet; 1996
  • "Indiscrete Sounds", for cello, electronics and voices, 1996
  • "Trio", fl,cl,bassoon or euphonium; 1997
  • "Shifting Landscapes", for string trio with electronics, 1998
  • "Quiet Beings", for clarinet and piano, 1998
  • "Dualog", for two violins, 1998
  • "Silent Forms", for viola, cello, double-bass, clarinet, piano, trombone and marimba, 1998

Xavier Verhelst

Music-theater :

  • "Philemon & Baucis" (1991), male and female narrator (Dutch or French dialog by Peter Cnop, after Publius Ovidius Naso), flute (+ bass flute), oboe (+ english horn), piano, double bass (+ bass guitar), synthesiser, percussion
  • "Voyage au Centre des Eléments" (1997) - an audio-visual fantasy on textfragments of Jules Verne, mezzo-soprano, flute (+ piccolo, + bass flute), 'cello, accordion, piano, computer controlled electronic & sampled sounds

Chamber music :

  • "NIX", flute, oboe, double bass, piano (or flute, synthesizer, piano, tuba, or any 2 high, 1 keyboard and one bass instrument)
  • "BeatNIX", flute, violin, tuba, piano, (or any 2 high, 1 keyboard and one bass instrument), drumcomputer
  • "2 x NIX", any 2 high, 1 keyboard and one bass instrument
  • "PhoeNIX", flute, 'cello & piano or chromatic harmonica, piano & double bass
  • "Silly Squirrels' Step" fake folk dance for violin, 'cello, double bass & accordion
  • "Terminal Beach", ", flute, oboe, double bass, piano

Solo music :

  • "PaNIX", flute, tape

Last update: 2019-11-16